Kinderraad

De kinderraad bestaat uit een afvaardiging van groep 5 t/m 8 van onderwijs en opvang. Na de zomervakantie wordt een nieuwe kinderraad gekozen welke met directe ingang met hun taken zal gaan beginnen. Naast de inbreng vanuit de groepen zijn er een paar vaste thema's waarover meegedacht wordt en waaraan gewerkt gaat worden.

Wie zijn wij?

Ties, Christiaan, Damian, Maud, Benthe, Maud, Ziggy, Ilyas, Sven, Jenthe, Lotta en Storm

Over wat wij doen:

Toen we dit schooljaar voor het eerst bij elkaar kwamen hadden we meteen al een belangrijke taak. We mochten namelijk meedenken en meebeslissen in de zoektocht naar een nieuwe naam voor het IKC. Wij hebben ideeënbussen gemaakt waar kinderen van de scholen (De Phoenix en De Paus Johannes) en de opvang namen in konden stoppen. Daaruit maakten de medewerkers een top 13 waar wij een top 5 van maakten. Op 23 november 2023 was de stemming en Christiaan en Maud mochten meestemmen voor de officiële naam van de school, wat IKC Het Vogelnest is geworden. Verder schrijven wij de stukjes als deze, delen ideeën over bijvoorbeeld ruimtes (een fidget toy ruimte, de schommel in de bieb) of ontwerpen (voor de gang). Ook bespreken wij hoe de opening van het nieuwe gebouw eruit moet gaan zien.

Geschreven door Maud.

Flyer voor advertentie nieuwe naam gemaakt door Damian, Benthe en Jenthe.